Wednesday, May 20, 2009

NW 3 ~ Thalamus

My Rainbow Text - http://www.myrainbowtext.com





Terletak di bahagian yang berwarna oren dalam gambar rajah di atas. Frequency antara 200 - 380 nanometer. Menyamai vibration warna pink.
Para pelajar kebanyakannya mempunyai masalah seperti migrain atau sakit kepala. Kemungkinan bebanan tugas sebagai pelajar atau masalah-masalah peribadi yang lain. Oleh itu, adalah penting menjaga keseluruhan organ kita termasuk thalamus yang sering dikaitkan dengan migrain.
Di antara simptom atau perkara berkaitan dengan thalamus~ Migrain, sakit kepala sebelah, kanak-kanak degil, sawan tangis, kanak-kanak menipu / mencuri, muntah / mabuk dalam perjalanan, kurang siuman, kerasukan.
Kaitan dengan pembelajaran :
  • Tahap pemikiran yang tinggi
  • Gerak balas kepada tekanan jiwa
  • Membantu kerungsingan atau tekanan perasaan
  • Menstabilkan jiwa yang tidak tenang
  • Meredakan perasaan marah atau dendam
Dengan itu, sebagai pelajar, adalah tanggungjawab mereka memastikan keseluruhan organ adalah sihat melalui tertib hidup yang betul. Semua tatacara kehidupan sebenarnya telah dibentangkan di hadapan mata kita sekiranya kita sedar, dan jika Islam landasan kita, maka sepatutnya lebih mudah mengatasi masalah-masalah yang dihadapi.
Tidur yang mencukupi, contohnya, amat penting dalam diri seorang pelajar, dan jumlah masa tidur seseorang sebenarnya bergantung kepada individu tersebut sendiri.
Semoga mendapat manfaat di atas maklumat ini.

No comments: